Att få intervjua en prinsessa är inte lätt

Fast nu är hon ju inte prinsessa, bara nr 11 i den brittiska tronföljden. Fälttävlansryttaren Zara Phillips är barnbarn till drottningen och mamma är prinsessan Anne. Tydligen kan de välja här om de vill att barnen ska bli prinsar och prinsessor eller ej. Därför är Annes barn inte det medan prins Andrew och Fergies två döttrar är det och därmed också kostar massa skattepengar i livvaktskostnader och annat till stor förtret för allmänheten. Speciellt när en av prinsessorna drar med sig livvaktsstyrkan på jet-set-bad-drink-party runt världens alla stränder. Men där gled jag iväg i en stoooor parentes.
Jag vill intervjua Zara Phillips, officiellt för att hon är just en av världens bästa fälttävlansryttare, inofficiellt - visst tusan hade det varit fräckt att få ha träffat en livs levande medlem av det brittiska kungahuset.
Så jag mailade artigt till det brittiska ridsportförbundet, här har de ett förbund, och en tävlingslicens, för varje disciplin, och frågade hur jag gör för att kontakta Zara. Mitt mail skickades vidare till hennes press/media-kontakt.
Så här svarade hon:
Hi Annika,
I have been forwarded your email as I deal with all of Zara’s media requests.  I am afraid that at the moment we cannot schedule any more media interviews due to her schedule.
 
My apologies but if any time becomes available I will let you know.
 
Kind regards
Camilla
 

Camilla Green
Juniper PR
Unit 12 Rudolf Place
London SW8 1RP

Men jag kan vänta, så jag svarade att jag har tid och är öppen för förslag ända fram till september, och svaret kom blixtsnabbt:
Annika,
 
I cannot make any promises I am afraid as we have a huge number of media requests.  I will add your request to the list and should some time become available I will let you know but we have a number of things that we are already scheduling for August / September and time is not on our side.
 
Please drop me a line later in the summer and I will update you but as I say, please do not count on it as we are not able to do many of these requests.
 
Kind Regards
Camilla

Alltså, det ser tröstlöst ut just nu, attans också, men om jag skickar en påminnelse i veckan? Kanske får jag audiens då bara för att de ska slippa min mailbombning? Annars får jag nöja mig med att spana efter kungliga inslag vid EM i augusti som går av stapeln hemma hos självaste drottningen.

Kommentarer
Postat av: Annika Karlbom

Prinsessor eller inte. Du får ju faktiskt åka till EM. När du är då kan du inte hålla span på vem som hamnar högt på dressyrtronen? Jag tror att det kan vara ett regeringsskifte på gång. Men vem vet?

2009-06-21 @ 08:32:46
URL: http://teamfix.wordpress.com/
Postat av: Lotta

kämpa på !!!

2009-06-21 @ 21:22:37
Postat av: Aina

Ett stalltips. Du kommer att få den där intervjun. Zara vill väl ha mediauppmärksamhet hon som alla andra ryttare.

Själv har jag stått sida vid sida med Zaras mamma på Scandinavium. Än i dag förundras jag över att ingen grönklädd vakt kom och petade bort mig. Aina.

2009-06-22 @ 09:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0