Även en skrittur kan vara händelserik

I dag red jag och Tilly iväg på nya vägar. Har haft svårt att hitta nya roliga vägar men i dag hade jag all tid i världen så vi skrittade runt i 1,5 timme tror jag. Hon får ju bara skritta men om det är 18 grader ute, strålande sol och man möter massa skumma saker kan man bli svett för mindre. Så när vi kom tillbaka till stallet var goa tösen lite svettig. Vad som bidragit? Lastbilar, rosa bärgningsbilar, en sportbil som de hade lindat in i tyg - det var det konstigaste Tilly sett på länge och det krävdes både övertalning och lite hjälp av spöt att komma förbi. När vi var nästan hemma och bara skulle gå på en "bridleway" över ett fält stötte vi på den största utmaningen. Cirka 20 pensionärer var ute på promenad, på fältet bredvid plöjde, eller harvade, bonden med stortraktorn och ovanför oss cirklade två helikoptrar. Pensionärerna tog upp hela vägen och hörde inte mina "excuse me" eftersom, 1, de har antagligen nedsatt hörsel p g a ålder, 2, det var helikoptrar i luften, 3, bonden och traktorn. Nåväl vi fick undan pensionärerna och kom hem ordentligt. Nu ska jag slappa hela fredagen för sedan är det webbande för hela slanten i helgen med oräkneliga mästerskap runtom i Europa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0