Det tar sig

Så har vi varit på quiz igen, denna gång med hjälp av Nikki. Vi hamnade i mitten, fjärde plats räknat från båda hållen. Inte illa, känns bra! Puben vi går på är geniunt engelsk, det höll Nikki med om och hon borde ju veta. När vi sitter där och "quizar" kommer en "barbershop"-kör in. De vandrar omkring på pubarna, sjunger en trudelutt, eller snarare tre, i vackra stämmor och går runt med sparbössa för att samla pengar till cancerforskningen.
Så charmigt och så osvenskt.
I morgon ska Lukas vara maskot när A-laget spelar match, det innebär fyra timmar i ishallen en lördagskväll.
Ture har fångat sin första kanin. Han åt upp huvudet först... Fick mig att tänka på sången "ingen tycker om mig för jag äter mask", visst går den så här en bit in: "först bitar jag av huvudet se'n suger jag ur kroppen".
Fast vi tycker om Ture fast han äter kaninhuvud till lunch.
Nu ska jag köpa paket till Emil, han blir fem på måndag, stor kille.
Lukas har fått fem rosa rewards-letter från skolan, sådant de glömde skicka före sommarlovet. Dessutom är han invald i skolans elevråd. Här innebär det, förutom sedvanliga elevrådsmöten, att han kan få guida besökare och sitta med vid anställningsintervjuer med ny skolpersonal. Är rätt stolt över mina tappra och duktiga killar faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt och vad duktiga de är grabbarna grus :) Hälsa och gratulera och eloge till mamma med :)

2009-09-18 @ 15:10:55
Postat av: Anna Carlsson-Käck

Du ska vara stolt med all rätt!!



PS. Jag vill också gå på pub-quiz! Det låter kul! Har de sån´t i oktober kring den 19-22 typ...?

2009-09-18 @ 16:41:45
URL: http://ordagranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0