Tröstchips

I går var det återigen för quizkväll. Laget fylldes på med ytterligare två infödingar men det hjälpte inte. Inte när man får frågor som "vilket par, som gick under nidnamnen timglaset och ägghuvudet, gifte sig 1956?" "Varför får man en grön jacka i en sport". "Vilka två musiker dog i samma flygolycka som Buddy Holly?" Jag visste inte ens att han dog i en flygolycka, tur att det finns sms och att jag har en storebror som gillar Buddy Holly och all annan musik producerad under 50-talet. Trots detta sms-fusk hamnade vi SIST! Och fick en chipspåse som tröst.
Paret som gifte sig? Marilyn Monroe och någon snubbe, grön jacka får man när man vunnit Brittish open i golf och de två som dog, det får ni fråga storebror om, det har jag redan glömt.

Jag och Emil är förkylda, det känns som om snoret har trängt ut hjärnan helt och jag är alldeles vimsig. Att då försöka läsa en 136 sidor lång proposition, plocka ut det viktigaste, ställa intelligenta frågor för att få bra citat, funkar sisådär får jag väl säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0