10 år

Det är bara slumpen som gör att jag är hemma i Sverige vid 10-årsdagen av brandkatastrofen. Det har varit många reportage i GP och nyss fastnade jag vid Uppdrag granskning som hade ett reportage om branden.
För oss göteborgare, vi bodde i stan då, var det en fruktansvärd händelse som kom så nära. Jag lämnade Lukas på dagis en morgon veckan efter branden och köpte en ros och åkte ut till Backaplan och la den där. Jag var där tidigt på morgonen och var därför helt ensam och det var övermäktigt att se blomhavet, fotona och försöka ta in omfattningen av det hela.
I dag är det alltså tio år sedan denna hemska natt och mina tankar går till alla dem som miste sina barn, syskon och vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0