Administratör sökes

I morgon ska Lukas på läger. Då ska det vara packning som om det gällde en jorden-runt-resa. Kuvert med pengar till det ena och ett annat med pengar till det andra.
Dessutom har han hemkunskap i morgon. Alla tar med egna ingredienser. Så nu har vi mätt upp 40 gram cocos, en tesked kanel, 40 gram torkad frukt, 50 gram socker och så vidare... Dessutom ska han ha med matsäck till bussresan. Sedan är det kak-välgörenhetsdag. Det innebär att goda mödrar bakar kaka, vi andra får ge barnen pengar så att de kan köpa de goda mödrarnas kakor.
I Emils skola är det också lite charity i morgon. Alla barnen ska ha jeans istället för uniformsbyxorna och dessutom ta med en pund. Varför pundet blir mer värt med jeans på fattar jag inte alls.
För att få till allt detta behövs en organisation av sällan skådat slag men jag är faktiskt klar, förutom att jag är säker på att jag kommer att glömma sätta på Emil jeans i morgon ;-)

Kommentarer
Postat av: Anna

Skicka nu inte sonen barbent till skolan! =)



/Anna

2008-10-02 @ 23:03:14
URL: http://ordagranna.blogg.se/
Postat av: Kristina

Du är så rolig så jag döööör. Vilken tur att jag fick för mig att lyfta upp fredagseftermiddagen med att läsa din blogg. Ska bli enormt mysigt att gå på Poppins med dig, Lukas och Elvira på höstlovet. Fniss och hej.

2008-10-03 @ 16:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0