Horsesharer Annika

Så var det klart. Jag är nu medryttare på det, till största del, hannoveranska stoet Tilly, 19 år. Hon står i ett stall med cirka 15 hästar en kvarts bilväg hemifrån.
Det finns pallar att sitta upp från lite överallt. Hon som äger hästen är en glad amatör. Jag tror faktiskt att jag fick Tilly att gå bättre än vad hon fick - i tio meter, sedan gav mina ben upp.
Det är bara vuxna hästägare i stallet, inga barn som skriker. Helt enkelt en sådan häst jag vill ha i ett sådant stall jag vill ha med människor jag känner att jag kan gilla.
Jag är i dag en mycket gladare person än vid samma tid igår. På lördag ska jag rida igen och då lovar jag att ta med kameran.

Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis!modern

2008-10-08 @ 13:38:06
Postat av: Anonym

Mmm vad det kommer kännas i låren imorgon :)))

Då kanske jag får se underverket nästa vecka...

2008-10-08 @ 15:22:02
Postat av: Anna

Det låter perfekt!! Hälsar en som var i vårt stall igår tillsammans med femhundrafemtioelva ponnyungar och en hysterisk ponnymamma med tydliga symptom på alla bokstäver man kan tänka sig... Puh. Jag vill också stå i ett stall med bara vuxna människor...



/Anna

2008-10-09 @ 08:29:25
URL: http://ordagranna.blogg.se/
Postat av: Helene

Härligt!!Det är dig väl unt!Dags och hitta de muskler man inte visste att man hade eller hade glömt bort!Själv har jag just lånat ut min nya extrahäst till en mogen lugn kvinna,samt lärt mina och hennes barn att den som skriker i mitt stall får stå på huvet i gödselhögen och tänka över sina synder.Mycket effektivt!hihi.

Tänk vilken positiv mamma/fru du kommer att bli!

2008-10-10 @ 14:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0