Lotta och Hampus på besök

I går kom Lotta och Hampus hit. Lotta och jag träffades på Strömsholm när vi gick hästskötarkurs -87 och det är fantastiskt kul att vi hållit kontakten sedan dess. I dag har Lotta, jag och våra söner Hampus och Emil roat oss i St Albans. Ytterligare en pub har testats, den får högt betyg både vad avser trivselfaktor och mat. Dessutom besökte vi stans museum som också var en positiv överraskning.
Fick som av en slump reda på att Emils engelska skolplats inte är given nästa läsår, den måste man ansöka om. Och ansökningstiden går ut vid midnatt i morgon!!! Vilken tur att jag fick reda på det, nu är ansökan inlämnad och den hysteri som rådde under ett par timmar har lagt sig.
Har hört av rapporter hemifrån att bilagan "Driva eget" som gick ut med GP igår blev bra. Mamma ska skicka ett par ex, det är lite frustrerande att inte själv kunna se det färdiga resultatet av mitt arbete.
Om en dryg vecka trampar jag och barnen svensk mark. Det blir tandläkarbesök, avslutning hos dagmammorna, försök till arbete (trots avsaknad av barnomsorg), musikalbesök och sist men inte minst massor av gos med Sven, Misse och Ture.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ibland är det tur att slumpen finns!



/Anna

2008-10-16 @ 08:37:03
URL: http://ordagranna.blogg.se/
Postat av: Anonym

sänt ett bilageexemplar i går torsdag; det ligger kvar ett par stycken här, som du kan ta när du kommer/modern

2008-10-17 @ 13:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0