Nu kommer vi

Nu står väskorna här halvpackade, boardingcarden är utskrivna och datorsladdarna, USB-minnen och mobila bredbandet nedstoppat. Snart är vi redo för att ge oss in på Stansteds flygplats och lyfta mot Sverige.
Det ska bli så skönt att komma hem till alla vänner och släkt. Och på väg hem tar vi med mamma Märta, hon ska tillbringa elva dagar med oss här i England.
På Tjörns kommuns hemsida efterlyser kommunstyrelsens ordförande att fler ska skriva sig på Tjörn: "Genom att folkbokföra dig på Tjörn ger du oss förutsättningar att bli en bättre kommun. Det tar dig högst fem minuter och i gengäld kan vi hjälpas åt att fortsätta utveckla Tjörn till att bli en ännu bättre kommun att leva och bo i." Jag undrar ju i mitt stilla sinne vad jag får tillbaka för att jag är skriven på ön, ingenting som det verkar ;-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0