Det finns inte glada dammsugare

Först måste jag klargöra en sak. Jag gillar verkligen vårt hus här, det är jättecharmigt. Men det är så gammalt och därtill engelskt att det trots allt har sina brister. Det är krypvindar och hål i fasaden på övervåningen. Och var helst ett rör lämnar huset är det en glipa. Så vi har diverse kryp som hemma endast finns utomhus, till exempel kryper det en och annan gråsugga i Emils rum, BLÄ.
Men nu till dammsugaren. Återigen är vårt hus ett av de bättre, två sovrum samt samtliga badrum saknar heltäckningsmatta. Det är inte helt ovanligt, snarare regel, att alla rum i husen har heltäckningsmatta förutom köket.
Men trots det har vi matsal, TV-rum och fyra sovrum samt alla trappor, hallar och så vidare med tjocka heltäckningsmattor. Nu har jag dammsugit hela alltet. Med en rund, otymplig dammsugare. Men den har ett "happy face"; öga, öga och en JÄTTEGLAD MUN. Jag tror att dammsugandet hade varit roligare utan heltäckningsmattor och med en fogligare dammsugare. Den glada munnen gör det inte ett skit enklare eller roligare i alla fall;-)
Familjen där vi köpte Vicky hade inte heltäckningsmatta på toa, det är ett plus!
Nu har vi varit i stora husdjursvaruhuset och shoppat loss, hos veterinären och beställt vaccinationstid och fyllt på det sista ti llLukas skoloutfit inför onsdagens skolstart. Efter alla dessa utflykter var Vicky trött och tog en lur i sitt egna rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0