Farliga föräldrar

Tillbaka från hockeyträningen tog jag tag i hela högen med dokument som ska fyllas i för att Lukas ska kunna skrivas över. Och fyllde i checken på den höga säsongsavgiften...
Läste sedan igenom dokumenten lite snabbt. Där var regler för barnen, ungefär samma som hemma i Rönnäng. OCH regler för oss föräldrar:
1, Vi får inte gå på andras barn om de varit dumma mot vårt barn, vi ska gå till tränaren.
2, Vi får inte gå på föräldrarna till andras barn som varit dumma mot vårt barn, vi ska gå till tränaren.
3, Vi måste uppföra oss under träning och tävling, vi får inte dricka och vara fulla.
4, Om vi inte följer dessa regler och avsevärt skärper vårt beteende från föregående säsong riskerar samtliga föräldrar att portas från ishallen.

Jag inser att denna hockeysäsong kan bli hur spännande som helst ur flera perspektiv...
Hemma i Rönnäng hade vi föräldrar det bara trevligt tillsammans. Hjälptes åt, fikade, festade och trivdes ihop. Här fördrivs uppenbarligen barnens tränings- och matchtid på helt annat sätt!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Det verkar ju rent livsfarligt att vara hockeyförälder i England! =) När jag var på sammandrag med Nicke och hans fotboll hela lördagen satt vi föräldrar mest och tramsade i sensommarsolen. Och inte slog jag något barn heller, varken min egen eller någon annans. Jag skulle nog inte göra mig som huligan tror jag...



Tack för lyckönskningar om frisk häst! Jag är bara så himlans glad. Nu ska vi börja bygga lite muskler också så får hon börja följa med sin stormatte, dvs jag, in till klubben om någon vecka eller två.Gott!



/Anna

2008-09-03 @ 10:20:01
URL: http://ordagranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0