Headbump

I dag hade Emil två lappar vid dagens slut. Båda adresserade direkt till han föräldrar.
Den ena förklarar utförligt att Emil slått sitt huvud och att han fått behandling av personalen. De skriver också att de hållit utkik efter tecken på att han skulle tappa sansen. Dessutom rekommenderas vi att ta kontakt med läkare om han blir sämre. Sedan ett handskrivet tillägg om att de inte vet när han föll eller om han fallit. Det som hänt är att han ramlade här hemma igår och att han kliade sig på en liten bula när de hade samling.
Förutom denna uförliga lapp hade Emil ett klistermärke på tröjan med en smiley på där det står "I have bumped my head". Varför? Har inte klurat ut det än...
Den andra lappen är en inbjudan till träff med den kvinna som är ordförande i den välgörenhetsorganisation som samlar in pengar till Emils skola. Jag får komma på ett informellt kaffemöte där vi ska diskutera hur jag kan bidra.
"I would like to welcome you to join me for an informal coffee meeting. Members of the PWSA will be available to talk til you about any aspect you may like to get involved in and to hear any suggestions you may have to help us support your children through our fundraising.". Känns inte som om att man kan tacka nej. Helt plötsligt känns telefonförsäljarna som en fis i rymden jämfört med detta. Är orolig att jag ska bli indragen i både det ena och det andra... Framför ögonen har jag bilder från Midsomer Murders marknader där tårtkastning och bollekar där en träff innebär att någon trillar i vattnet. Kanske att de kan nöja sig med en check.
I alla fall har jag fått nya erfarenheter i dag men hur jag ska kunna göra vänners besök mer intressanta utifrån detta kan jag inte för mitt liv räkna ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0