Jag är så nyfiken

Nere i Särö Västerskog finns villa Gövik, där huserade gamla kungens kammarherre förr. Och vår gamla kung brukade också vara där. Min mormor brukade ligga i bergsskrevorna ovanför och speja på de kungliga. När sedan Gövik bytte ägare och genomgick en omfattande renovering någon gång i slutet av 80-talet eller kanske början på 90-talet då smög jag och Karin Hård i bergen och förundrades över hur mycket pengar och lyx någon kan ha att vältra sig i. Nu är jag SÅ nyfiken på grannarna i mini-Tjolöholmsslottet bredvid. Härom dagen var det helikopter och i dag har det varit dunka-dunka och fest sedan tidiga förmiddagen. Vad gör obscent rika människor på söndagarna egentligen. Jag vill smyga dit och speja. MEN... Det finns inga klippskrevor att gömma sig i, jag har ingen smygkompis här, det är ett fält/hästhage mellan oss och dem och jag är dessutom numera VUXEN och kan inte smyga i buskarna. Någon kanske invänder att jag var tämligen vuxen då jag smög i Särö. Men jag har ju så många fler vuxenpoäng nu när jag är tvåbarnsmor.
Men om någon spionkompis kommer och hälsar på så kanske... Det går faktiskt att ta sig ganska nära i skogsbrynet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för att du inte lade till att din mor tillhörde

buskspionerna. Jag rörde mig i högre sammanhang geo-

grafikt sett./modern



2008-09-14 @ 21:54:30
Postat av: Anna

Blir det för kallt att smyga i mitten av november?



=)



/Anna

2008-09-15 @ 08:36:35
URL: http://ordagranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0