Jag har connectat med Bert

Ringde i morse numret jag fått till Bert. Mängder av signaler avslutade med en upptagetsignal... "Inte kan väl Bert inte ha telefonsvarare" tänkte jag och gick in på hitta.se för att försöka snoka rätt på alternativa kontaktvägar till mannen från Skara.
Då ringer telefonen. "Bert Karlsson, du har ringt"!!!!! Kontakt upprättad, YES! Men, Bert var på Ålandsfärjan, där skulle han hålla föredrag om entreprenörsskap. Alltså, det han berättade där ska jag skriva om, tyvärr var inte jag ombord på det flytande nöjespalatset.
Men, telefondejt är bokad till klockan 19 svensk tid. Då befinner jag och barnen oss vid ishallen, Emil brukar vara lagom gnällig och arbetsmiljön är inte optimal. Kände inte att jag ville delge mannen från Skara de detaljerna. Så just nu kör Peter så fort som det går i rusningstrafik mot ishallen. Han är två timmar norrut och ishallen ligger 45 minuter söderut. Beräknat utan rusningstrafik:-(. Förhoppningsvis hinner han fram så att jag kan göra en intervju med Bert i bilen medan Lukas åker skridskor och Emil mutas med choklad.
Hej hopp galopp på er allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0