Jag vill ha svenska böcker

Kompisar på väg över frågar ofta vad jag vill ha hemifrån och jag kommer inte på något speciellt. Men nu slog det mig vad jag saknar mest av allt. SVENSKA BÖCKER. Här tragglar jag med att göra mig förstådd i barnens skolor, i telefon med sophämtarna, maila om hyrhästar, i affärerna. ÖVERALLT tragglar jag med engelskan. När sedan lugnet sänker sig på kvällen och jag ska öppna en god bok, ja då är den också på engelska. Aldrig får man vara ledig från denna realitylektion i engelska.
Så svenska böcker: deckare, tantsnusk, fakta, det spelar ingen roll, bara det är svenskt. Vanliga veckotidningar går också bra...

Kommentarer
Postat av: Anonym

stackare!jag har flera böcker, relativt nya och nya årgångar, som ligger och väntar på dig; kom ihåg det nästa gång du är hemma./modern

2008-09-28 @ 09:55:18
Postat av: Anna

Och det kommer hon på nu. När jag just kommit hem från årets Bokmässa... =)



/Anna

2008-09-28 @ 18:44:03
URL: http://ordagranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0