Tänk om...

...det fanns ett TV-program som var en casting för en musikal. Musikalen ska handla om Bert Karlsson, musiken är alla de låtar som Bert haft med i melodifestivalen, 200 enligt Bert, det blir en lång musikal. Tänk sedan att den största musikalen genom tiderna blir "Bert - the musical", där entrén görs av Freddie Wadling som sjunger "Aj aj aj, det bultar och det bankar", Sveriges "kärlek" till Bert illustreras genom att Sandra Dahlberg kommer in med jokkmokkstoffsar och sjunger "kärleken är evig". Tänk sedan att den musikalen blir större än Chess, Mama Mia, Cats, Annie get your gun, ja större än allt!!!
Pernilla Wahlgren spelar Berts mamma, det nya stjärnskottet i årets Idol-uttagning hans fru.
Jag vet inte om detta är något jag drömt eller något som en man från Skaraslätten på fullaste allvar delgett mig som sitt kommande heta projekt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

akta dig så inte bert läser dina bloggare/modern

2008-09-17 @ 10:17:24
Postat av: Kristina

Grymt bra koncept. Kan man få casta in som Berts katt eller nå´t som han kan tänkas behandla bra för varken mina bröst eller sångröst lär räcka till. Jag undrar också, vem spelar grannkärringen? Är det Kristina Schollin?

2008-09-17 @ 13:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0