Turistbyrån

Nu har jag fått upp farten på folket därhemma. Till helgen kommer vänner från Trosa, lite senare kommer Lotta med barn från Halmstad. Därefter åker vi hem en vecka och tar med oss mamma Märta tillbaka hit. Mamma avlöses av Anna från Orust. Sedan ytterligare en sejour i Sverige för att hämta djuren sedan jul här. Och nyårsveckan, Kicki och Mattias, Therese och Markus och förhoppningsvis även Kristina, Totto och Elvira.
Och jag inser att jag nu förväntas visa upp det genuint engelska... Och jag vet inte om jag riktigt hittat det. Så jag tänkte att jag måste ge mig på ett par "engelska" saker varje vecka. I must be more integrated in my new homecountry. Det får bli min veckoläxa.
Men puben hittar jag till, jag kör vänstertrafik, jag kan vägen till "the magic roundabout" om någon är självmordsbenägen, jag kan åka tunnelbana, hittar Covent Garden och Stratford-up-on-Avon. Och resten fixar Lukas som är helt integrerad.
Ikväll kommer Peter hem från Dubai där guld och kvinnliga favoritshoppingting är billigt så mina förväntningar på presenter är höga. Lovar att redovisa min skörd med bild i morgon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

à propos intergrating, never take off your shoes when visiting an English home,if you hav´nt another pair to put on/modern

2008-09-29 @ 23:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0