Det var drag i tanten

Medan jag och Kicki hade en helt underbar dag i Gamla Stan, solen sken och ölen och vinet smakade extra gott på de uteserveringar vi provade, så låg Therese magsjuk på hotellrummet.
Bland annat hamnade vi på en bar i utkanten av Gamla Stan, med utsikt mot slussen, där det helt tydligt pågick någon form av handel och utbyte av tjänster människor emellan. Var tvungen att ringa Emelie, webbchefen som bor nära där vi satt, och fråga om hon visste vad som föregick på det lilla torget, men hon hade ingen aning. I alla fall försökte en karl ragga upp oss genom att luta sig sensuellt, trodde i alla fall han, mot en Seat och samtidigt tugga i sig ett glassrån, också det antagligen på ett sensuellt sätt. Personalen på baren, bara killar, var väldigt feminina i sitt sätt och helt plötsligt kom det fram en kille och frågade om vi var lesbianer. Kändes som en kväll på Bacchus på 80-talet!
Vi fick liv i Therese och hon följde med till Globen. Sicket ös det var i tanten, inte Therese utan Tina alltså. Hon sjöng och agerade som om hon fortfarande var 40. Det var helt enkelt magiskt att se och jag fick nästan nypa mig i armen. Nu sitter jag på Skavsta på väg hem efter ett extremt hektiskt dygn, lite bakis men inte farligt. Jag håller tummarna för att Therese baskelusker inte ska drabba mig.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hälsade du till Tina från mig???? Jag utgår ifrån att hon hälsade tillbaka..?



Hoppas att baskeluskerna håller sg låååångt borta!



Kram

2009-04-21 @ 21:55:22
URL: http://ordagranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0