Kitty

I går kväll var det dags för puben med mammorna i Emils klass. Och en pappa, jag tror han är ensamstående med barnen, mamman är borta, därför är han undantagen från "bara-mammor-regeln".
När vi samlades så börjar de greja med pengar och säger: shall we do a kitty?".
Kitty är ju en bokfigur, präktig tjej som löser deckargåtor. Och Kitty går absolut inte på puben.
Men kitty här innebär att alla lägger en summa pengar var och sedan handlar man för dem till de är slut. Så vi la tio pund var och sedan var det öl och vin hela tiden. Tror att en del vinner på kitty medan andra förlorar.
Kul hade vi i alla fall och i dag är jag trött i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Anna Carlsson-Käck

Vilken kul grej! Nästa gång jag är på puben här i Sverige ska jag föreslå en Kitty. Problemet är att jag är på puben aldrig....



2009-04-06 @ 20:38:47
URL: http://ordagranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0