Inte riktigt men nästan

P G smyger omkring vid EM. Han talar lite tyst med en del ryttare. Dessa små viskningar får journalisterna att totalt gå i spinn! Är det en ny sponsor? Ny häst? Vad vill karln egentligen? Spekulationerna är många. Jag vet inte om det är för att jag inte är tillräckligt insyltad i elitridsporten eller om det är för att jag är göteborgare och har sett nog av P G under åren, för mig är han bara en gubbe bland alla andra. Jag förstår varför Mörnbäck och andra immitatörer gillar att härma honom, till och med jag försöker ju, vilken tacksam röst liksom.
En av journalisterna kom till mig härom dagen. "Jag har en present till dig, har du en väska med dig?" "Doggybag!". Jodå, väska hade jag ju så vi knatade in till min stol i presscentret. Vad fick jag då? Jo, journalisten hade blivit bjuden på lunch av P G, både vin och champagne hade serverats men vinflaskan gick inte åt, inte ens till hälften. Gissa vem som fick resterna, moi! Så, jag har inte lunchat med P G, han vet inte vem jag är men jag har fått hans vinslattar! Ja jisses vad jag frotterar mig!
I dag är det dags för dressyrfinal och jag tror att det kommer att bli den bästa dressyrtävlingen någonsin och det är ett enormt privilegium att få följa det på plats. Och ni kan följa det hela på www.tidningenridsport.se, för jag jobbar ju också. Ibland har jag världens bästa jobb!

Kommentarer
Postat av: Anonym

En viss person har ju en dotter,som, om jag inte missminner mig,

hade ett visst hästintresse. Har hon inte också visat ett visst journalistiskt intresse under senare tid?

Var vinet gott? Lev väl!

allra som bästa hälsningar från modern



2009-08-29 @ 17:29:28
Postat av: Annika Karlbom

Själv brukar jag skryta med att jag vid högtidliga tillfällen äter bröd från samma bageri som PG anlitar när han är hemma i Onsala.



Jag och du blev bjudna på en smarrig kaka från det bageriet en gång när vi var i Billdal på jobb.



Så då kanske man kan säga att du nästan har fikat med PG???

2009-08-30 @ 09:22:50
URL: http://www.teamfix.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0