Ingen mer delad vårdnad

Tidigt, i bloggens begynnelse, min blogg alltså, inte blogg i allmänhet, berättade jag om katten Boy. Boy var övergiven av husets tidigare hyresgäster och när vi flyttade in flyttade han också in. En svart alldeles bedårande katt, snäll som få. När Ture kom flyttade Boy ut, eller snarare jagades ut. Stearinljusfabriken som ligger mitt över gårdsplan har tagit hand om Boy, de har kattlucka och massor av god mat. När Boy behövde till veterinären delade vi på kostnaden. Så det kändes som om Boy var lite vår och hade bara Ture accepterat honom hade han nog fått flytta med till Sverige så småningom.
Nu har vi inte sett honom på jättelänge. Fick ett paket fel i dag, skulle till ljusfabriken varför jag knackade på och samtidigt passade på att fråga vart Boy tagit vägen. Det visade sig att en av deras kunder fäst sig vid honom och tagit med honom hem. Nu bor han i en familj med barn och njuter fullständigt. De skickar bilder allt som oftast på mail och det är tydligt att han har det bra. Så fast det är lite sorgligt att han nu är borta så är det väldigt roligt att denna underbara och fina lilla katt fick ett riktigt hem. Det förtjänade han verkligen. Adjö Boy!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så bra för kissen. Han var verkligen trevlig/mamma

2009-12-10 @ 23:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0