Det hänger på lövblåsaren

Jag har fördomar och dessa fördomar ligger till grund för dagens blogg. Jag har nämligen aldrig närmat mig golfsporten alls mer än att Lucky en gång dragit en repa på Hamra golfbana, preskiberat idag, vi gav oss aldrig till känna för jag gissade att det hade blivit dyrt, och att jag kan namnen på Parnevik, Sörenstam, Kock och några till.

Golf är dyrt, detta är en fördom för jag har som sagt inte en aning om vad det kostar att golfa, och jag gissar att det är än dyrare här i England. Golfar man året om i Sverige? Jag tror att golfbanorna stänger under bistra vintern, det gör de inte här - stänger under bistra vintern, varför? Det finns ingen bister vinter. Här är grönt och skönt hela året och folk golfar glatt hela tiden. I dag red jag förbi golfbanan och då såg jag mannen med jobbet som jag tror kan bidra stort till att golf är dyrt.
LÖVBLÅSARMANNEN! Han gick runt med en mackapär och blåste bort alla löv från golfbanan, gissa hur lång tid det tar. Många löv blir det och stor är golfbanan. Tacka tusan för att golf är dyrt när det måste finnas en lövblåsarman som rensar bort löven varje dag halva året.

Såg även en Porsche Cayenne på vägen hem, i bilen hade de en jättestor dobermann som flängde runt i hela bilen och skällde ut mig och Tilly och anföll mot rutorna. Matte satt oberörd i framsätet och såg på. Hur mycket pengar har man när man kan låta jättehunden härja fritt i svindyra bilen? Antagligen hade de en till att använda när den andra är för skitig! Har förresten sett fok här som har biltvättservice hemma, någon kommer hem till dig och tvättar din bil medan du gör annat viktigt liksom, en del har det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0