Emil har koll på sakerna

Konversation från bilfärd hem från skolan:
"Mamma, jag gillar skolan nu"
"För jag gillar en sak nu som jag inte gjorde förut, jag gillar när vi jobbar litegrann."
"Mamma, för nu kan jag snart läsa, som du och pappa, Lukas han kan inte läsa."
Här protesterade jag lite, visst kan storebror Lukas, 12 år, läsa.
"Nej mamma, det kan han inte, det har jag sett. När han läser är det helt tyst så jag vet, han tittar bara på bilderna."
"Mamma, när jag blir stor och blir en pappa, får du fler barn då?"
Även här måste jag då protestera, förklarar att Emil måste hitta en tjej som får bli mamma till hans barn, en tjej som han får pussa och krama.
"Jag tänker inte pussa henne, men jag kan träffa en tjej, men inte pussas, i alla fall inte första gången." Klok gosse, det är viktigt att gå försiktigt fram med tjejerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0