Jag är skuggad

I dag har Lukas och hans klasskompisar haft "work shadowing". Vi ville att Lukas skulle få vara med Jaana, Peters kusin, på Hamley's men det gick inte, konstiga underliga säkerhetsregler satte stopp, alternativ två var att vara med Peter, han drog på konferens till Irland. Tredje och tristaste alternativet, stanna hemma med mamsen.
De har fått ett tjockt häfte med frågor att svara på, så nu kan jag se vad Lukas tror och anser att jag gör.

Jag äger mig själv och jag är frilansjournalist.
Jag har ingen boss.
Jag jobbar både självständigt och under instruktion av andra.
Jag kommunicerar genom att skriva, tala i telefon och maila.
Om jag går ut kommunicerar jag inte genom att skriva
Jag möter ofta allmänheten.
Jag administrerar och gör saker.
Talanger jag använder i jobbet: skriva, tala, lyssna, kommunicera, it, hitta information, team work.
Jag jobbar på kontor vid ett skrivbord vid en dator utomhus och på resa.
Min arbetsmiljö är varm, ren, tyst, bekväm och glad.
Det är avkopplande i mitt arbetsrum.
Jag är bra på att skriva, läsa och it.


Så nu vet ni mer om vad jag egentligen gör, i alla fall sett ur en 12-årings ögon.

Kommentarer
Postat av: Ingrid Stenegren Lackfors

Vilket underbart jobb du har Annika! :-)

2009-11-20 @ 23:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0