Någon som minns...

... Digby jättehunden? Tror att filmen hette så. Den kom någon gång då jag var barn, en film om en lurvig hund som av någon anledning växte och blev just en jättehund. Det var en barnfilm och jag kommer ihåg vad Digby var för en hund även om jag inte kan namnet på rasen. Jag tyckte att filmen var hemsk och har sedan dess inte kunnat med "Digby-hundar". I dag när jag var ute i solskenet på en alldeles underbar ridtur (hack som de säger här på den brittiska ön) med Tilly kom en "Digby-hund" och flög på Tilly. Det är inte mycket som rubbar lugnet hos en 20-årig dam så hon rörde inte en min, bara fortsatte att skritta på som om inget hänt. Men jag måste erkänna att jag tyckte det var lite obehagligt och "Digby-hundar" är fortfarande ingen favoritras om man säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0