Rapport från julmarknad och lite foton från stallet

Nikki, Tillys ägare, ska göra en fotokalender till sina föräldrar i julklapp därför begav jag mig till stallet igår för att ta ett foto på henne och Tilly tillsammans. På några foton slank även Vicky med.




Igår var det då dags för julmarknad i svenska kyrkan inne i London. Vi har fått mängder av presenter av dem, bland annat O.P. Andersson förra julen ;-) Därför har samvetet gnagt mig att jag inte varit där än, men nu har jag äntligen varit där och samvetet är lite lättare. Jag älskar Tjolöholms julmarknad och hade väl, omedvetet, den för ögonen. Vi hade dessutom släpat med Nikki för att visa hur en svensk julmarknad ser ut.
Det var inte riktigt som hemma. Det som var som vanligt var att det var "knôkat" med folk. Korv med bröd från Sibylla smakade lika ljuvligt som vanligt. Men sedan var det mycket chips, chokladpudding, nyponsoppa, lakritsbåtar, plopp och annat som vi utlandssvenskar saknar. Det var inte jättemycket julpynt och handarbete alls. Det hade jag kunnat räkna ut om jag bara hade ansträngt mig.
Gillade prästen, han stod utanför och välkomnade alla. Någon hade lämnat sin hund till honom och han ställde glatt upp som hundvakt. Rätt snygg präst faktiskt. Inte för att han är snygg men för att jag gillade stämningen, jag tror att det inte kommer att dröja till jag besöker svenska kyrkan igen.

Vad fick vi då med oss: Pepparkakshusbyggsats, julmust, pepparkakor, glöggkryddor, ostbågar, mossa till adventsstaken, färsk jäst och lite godis!!

Kommentarer
Postat av: Carro - The Lantismamma

Oh lalala...Kanske man skulle besöka den prästen då;-) Hundkär OCH snygg;-)

2009-11-22 @ 17:31:45
URL: http://thelantismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0