Svininfluensa

Vi har liksom varit lite i "landet mittemellan". Vi nås inte riktigt av den svenska influensahysterin och inte heller av den engelska. Och vi tror dessutom att Peter hade influensan i somras och han överlevde ju. Fast nu dör det en del små barn här och jag kommer nog att se till att Emil blir vaccinerad. Han kommer att bli väldigt arg för han är helt oförstående till att man ska behöva utstå smärta i någon form någonsin. Han avskyr verkligen när det gör ont och att till exempel ta ut en tagg på honom låter sig inte riktigt göras.

Också till något helt annat. Alexander Zetterman kan antagligen anklagas för att ha fötts med silversked i mun. Pappa heter Royne Zetterman, hemma har de en hästförsäljningsverksamhet som är proffessionell som få i Sverige, killen ser bra ut och är rolig dessutom.
MEN, han är ju otroligt ambitiös och målmedveten och jag tror att Alexander hade lyckats utan alla saker jag rabblade upp ovan. Han bloggar inför och under Globen och jag blir superimpad av denna kille. Läs bara detta inlägg där han går igång på puls, jogging och ridning. Killen är ett unikum, heja heja Alexander. Om inte han tas med i SOKs talangprogram så är de alldeles dumma. Läs inlägget och bloggen här.

Kommentarer
Postat av: Ingrid Stenegren Lackfors

Vi har också låtit vaccinera barnen efter många diskussioner fram och tillbaka. Det var väl framför allt jag som var "skeptisk" och tyckte att det blev väldigt uppblåst av media och är tveksam till att vaccinera bort allt som kommer i ens väg. Men eftersom vi ska ut och resa snart och det nu har spridit sig även hit till Tjörn(2 skolor som drabbats hårt och ett dödsfall) har båda nu vaccinerats. Kan meddela att det gick jättebra med Annie(som annars är fruktansvärt rädd för allt vad läkare, sprutor, tandläkare m m är) Men hon tyckte det var en baggis. Blev bara lite öm på stickstället efteråt. Jag har också tagit sprutan och måste säga att själva sticket känns inte alls. Sedan får de flesta huvudvärk, öm på stickstället och allmänn trötthet. Men som sagt var om man slipper få denna sjukdom som verkar vara ganska lömsk....

2009-11-20 @ 23:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0