Bakom ett träd i allén

I dag var det mormor- och farmordag. Vi tog bussen in till stan, köpte fika, bl a mums-mums och åkte till mormor. Var där en stund, skapade mer utrymme för godsaker genom att promenera genom Slottskogen till farmor. Helt underbart var det, strålande sol och folk låg på ängarna och solade och njöt.
Hos farmor blev det våfflor, grädde och sylt. Jag äter sällan grädde, därför hoppas jag att kroppens reaktion hängde på det och inte maginfluensa.
Kände mig tämligen full och med lätt magknip när vi startade resan tillbaka, hann en hållplats mellan Järntorget och Smyrnakyrkan, sedan fick vi hoppa av och gå i allén så att jag kunde spy bakom träden, mysigt - INTE! På Grönsakstorget hoppade vi på spårvagnen och tog oss hem utan vidare missöden.

Det nya betalsystemet är kasst, betalade 250 kronor på vägen in och fick tanka det med ytterligare 100 för att komma hem, är ju billigare att flyga till England t o r.

Nu ligger jag i sängen och håller tummarna för att ingen mer i familjen spyr och att jag piggnar till SNARAST!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppsan, det lät inte trevligt! Hoppas att du känner dig bra nu! Kram!

2010-04-13 @ 16:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0