Ditt och datt

Jag hör till kategorin veliga personer när det kommer till åsikter i frågan huruvida kaffe är beroendeframkallande eller om det är en myt. Fast efter denna morgon/förmiddag tror jag att jag lämnar myttanken och inser sanningen, KAFFE ÄR ETT MÅSTE.

Jag vaknade alltså i morse och kaffet var slut, jag drack istället té. Sedan körde jag Emil till skolan men inte kunde jag dricka kaffe efter det. Nej, Emils skola skulle ha påskkonsert som började 45 minuter efter skolstart. Så med en huvudvärk som småstartat i bilen, när Emil varit tjurigare än vanligt, så åkte jag till gamla huset och hämtade post och en sväng till tippen och slängde skräp. Och jag var på plats i samlingssalen med marginal.

Emils skola är förtjusande rar, det är den, men alla barn ska sjunga, läsa dikter, tuta i trumpet, misshandla gitarrsträngar etc. Rektorn sa det själv "every kid that has came in touch with an instrument has to perform", måste jag tala om att det blev lååååååååååångt. Blockflöjten höll jag på att glömma, varför plågas barn i alla länder, under alla tider av BLOCKFLÖJTEN? Jan brukade bryta sönder mina, mamma fick köpa nya. Jag och Peter vågar vägra blockflöjt för våra barn!

Nåväl, Emil fick diplom och jag var stolt.

Kaffe sedan? Nej, jag hade ju hästen i dag, den kraken hade fått stå inne för att jag skulle komma och rida men den lilla konserten tog så lång tid så det blev inget med det. Mockning i turbofart sedan vägen förbi affären, kaffe och macka inhandlad sedan hem. Nu har jag snart druckit upp första muggen och huvudvärken släpper sakta men säkert.

Två andra små iakttagelser i dag:

Körde in i en rondell i dag. Den har fem avfarter, där jag kom ifrån skulle jag bara snika snabbt in och lika snabbt ut på första avfarten, en 50-graders sväng ungefär sådär. De bilar som är i den inre cirkeln på större rondeller här i England är inte det för att de ska fortsätta runt, nej rätt som det är, som målsökande missiler kastar de sig ut till sin avfart. Så gjorde en BMW i dag och vi höll på att krocka, han blev skitsur och halkade in bakom mig. Efter hundra meter hade jag glömt det hela. Någon kilometer senare kör BMWn av och jisses vad han tutade, han var fortfarande tokförbannad, är det engelskt? Bara han? Eller är BMW-ägare i allmänhet sådana? Detta är en viktig fråga eftersom Peter tycker att maffiabilen ska bytas mot en BMW när vi flyttar hem.

Mötte en skola, det var definitivt mer än en klass, tror de varit på besök i kyrkan. Noterade att lärarna hade reflexvästar men inte eleverna. Kanske brukar lärarna försöka rymma, jag vet inte. Har inte satt mig in i hur arbetsmiljön är i engelska skolor.

Kommentarer
Postat av: ulrika

Ha ha ha, jag hade samma kaffeabstinens imorse och jag var visserligen inte tvungen att gå på blockflöjtskonsert (åååhh!) men jag hade morgonfodring och utsläpp av 14 hästar i regn och lera... Slog dock ingen häst och på hemvägen hade den lokala mataffären hunnit öppna.



OCH jag har blivi jagad av en kille ie n öppen, liten låg BMW. Han var arg för att jag glömde blinka vid en korsning, det kan jag förstå, men jag kastade iallafall en slängyss åt honom när han hötte med näven och det var nog det han blev argast för. Han kom dock inte ifatt mig för jag kastade mig till slut iväg ut på en traktorväg med min jeep och han ville inte följa efter där med sin lilla sportbil.



Ja blockflöjten, vem har inte blockflöjtångestminnen?



Ha nu en bra dag ändå och låt det ALDRIG vara slut på kaffe, särskilt inte på morgonen, hemma hos dig -eller mig.

2010-04-01 @ 14:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0