Får Telia att framstå som supereffektivt

När vi skulle flytta ringde vi den engelska motsvarigheten till Telia, BT.
Vi bad dem flytta telefonen och bredbandet. Telefonen skulle börja funka förra måndagen och det gjorde den.
Bredbandet skulle komma igång dagen därpå - det gjorde det inte.
På onsdagen ringer Peter, då visar det sig att de slarvat bort vår beställning och Peter svär och BT lägger på. Jag ringer upp med snälla rösten, blir kopplad hit och dit och slutligen kommer jag fram, blir lovad gratis internet i en månad samt att det ska kopplas in inom fem arbetsdagar.
I tisdags ringde jag igen, då får jag svaret att bredbandet ska komma igång 7 april. Vad hände med fem dagar? Det vet de inte. Det slutade med att Peter ringde och sa upp bredbandet, ett samtal som tog cirka tre timmar med callcentret i Calcutta. Jag ringde igår och sa upp den fasta telefonen, tog bara en halvtimma.
Nu har vi bytt leverantör, de lovar att koppla in det hela den 7:e - den som lever får se.

Kommentarer
Postat av: Suneeta & hunden Chanel

Glad påsk!!

2010-04-01 @ 09:22:00
URL: http://chanelsuneeta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0