Musjakt på taket och lite annat

Så kan man lägga ytterligare en helg till handlingarna. Efter den händelserika hockeylördagen var söndagen lite lugnare.

Nikki flyttade ut, hennes tidigare väldigt trevliga föräldrar var synnerligen korta i tonen mot mig och Peter - och Nikki fick ha Volvon att flytta med - förstår inte hur vi kan bli skurkar när vi är hjälpsamma? Det är märkligt hur Nikki, som är 36, framhärdar med att bo som inneboende. I det nya boendet är några av övriga rumshyrare judar, vilket innebär att Nikki inte får tillaga eller äta griskött. Jag skulle aldrig foga mig i sådant, jag förstår inte varför hon inte vill ha en egen lägenhet där man kan äta vad man vill och fisa och rapa hur mycket man vill, om man nu vill det. Men, alla är vi olika och jag borde inte bry mig!

Jag och Peter åkte till gamla huset igår för att hämta vita bilen och kolla om det kommit någon post. Hela golvet i det rum som tjänade som arbetsrum/gästrum var bortslitet - mögel, massor av mögel. Och där har jag suttit och jobbat i två år, usch och fy. Dessutom var huset återigen fullt av getingar, så det kändes verkligen att det var rätt beslut att flytta, saknar det inte alls och trivs jättebra i det nya huset. Bara en sådan liten sak som att jag sitter i köket utan strumpor, i gamla huset var det raggsockor på nästan året runt.

Vårt nya hus är lite konstigt arkitektoniskt, övervåningen är antagligen påbyggd i efterhand och är lite mindre än undervåningen. Det innebär att man från fönstren där uppe kan gå ut på undervåningens tak, det gillar Sven, katten. Igår kväll traskade han ut och kom in - med en mus i munnen - det blev lite kaotiskt en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0