Så himla rolig

I fredags samlades vi med några vänner på puben för avskedsöl. Katja, Erica, Rachel med makar hade samlat ihop till en present, så väldigt gulligt av dem och en total överraskning.
Vi fick en temugg med engelska flaggan på, ett pub-quiz-spel och en engelsk kokbok. Men den absoluta höjdaren var ett spel som Katja konstruerat och som visar att vi verkligen lärt känna varandra.
I en burk har hon lagt ett par leksaksbilar modell jättesmå. Spelet har hon kallat "Traffic jam! The exciting English queuing game for 1-5 players aged 0-99".

Så här går det till:
Choose 1 designated driver and add:
1 passenger, preferably very tired or very drunk,
1 or more grumpy teenagers, 1 or more over-excited 6-year-olds
Put all cars in a big queue and enjoy the slow boring ride!
If you want to go from St Albans to Milton Keynes, the game takes at least 1 hour and 47 minutes
If you want to go from home to school, the game takes at least until 12 minutes after the whistle
If you want to go anywhere in a hurry, the game takes at least 18 minutes longer than you think

Make the game last longer by adding ice, snow, roadworks or an accident on the M25.

Den här burken ska få en egen hylla hemma på Tjörn, så kan jag le och tänka på mina engelska vänner varje dag!!!
Tror det är den bästa presenten jag fått på väldigt väldigt länge.

I dag är här snökaos, liksom igår, igår var vi så dumma att vi trodde vi skulle kunna handla julklappar. Tre timmar på motorvägen, en tur som i vanliga fall tar 10 minuter. Det blev inga julklappar.

I dag är Peter super-duper-mega-snäll och kör mig in till Olympia där jag ska bevaka världscupen i hoppning. Jag hoppas Roffe och Malin presterar på topp när jag nu trotsar vädret och tar mig dit!!!!

Hej hopp galopp på er allihopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0