Hatkärlek till Telia

Jag tror jag blir TOKIG!
Jag har mobilabonnemang hos Telia, har haft det sedan jag startade eget företag för tre år sedan. Jag bytte abonnemangsform i höstas och det var inga problem.
Vår fasta telefon på Tjörn är också ett teliaabonnemang, just nu är det på sparlåga, en variant där bara telefonsvararen funkar men det finns ju.
Så har jag haft ett mobilt bredbandsabonnemang med Tre. Jag betalar nästan 300 kronor i månaden och jag använder det nästan aldrig. Senast var när jag var hemma i oktober. Känns som en onödig utgift. Så i dag ringde jag och sa upp det.
Sedan ringde jag Telia. Där ska man tala in sitt ärende för att sedan bli nr 100 i kön, jag ville gärna tala med någon eftersom jag tvekar mellan två olika abonnemang.
Bestämde mig för att bestämma själv eftersom jag inte hade tid med telefonkö och tänkte att jag beställer över internet, det gick INTE. Mitt personnummer funkar INTE. Antagligen för att jag är skriven utomlands.
Alltså fick jag ringa upp igen, denna gången tryckte jag i alternativet att de ringer mig och en snäll kvinna ringde efter ett tag. Hon visste INGET om de olika abonnemangen, hon satt och läste innantill från samma sida på internet som jag läste... Nåväl, jag bestämde mig och hon skulle göra beställningen men det gick inte. Jag påpekade att jag har flera abonnemang, att jag bytte mobilabonnemang i höstas men det spelade ingen roll. Jag måste när jag kommer hem nästa gång gå in i en Teliabutil för att beställa detta. Detta för att de får upp att jag är UTVANDRAD när de trycker in mitt personnummer.
Jag har hus på Tjörn, jag betalar skatt i Sverige, jag är kund hos Telia men får inte beställa mobilt bredband. JAG BLIR TOKIG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0