Cola med tomten

På väg till skolan har vi många viktiga samtal jag och Emil. Han klippte ju sig i torsdags och får nu hjälp med lite vax i luggen varje morgon. Det är viktigt att frisyren inte "går sönder" av till exempel mössa eller regn. Därför fick Emil ett giraffparaply i helgen.
Så, i morse satt han i baksätet, nyvaxad, med giraffparaply och skolväska och piratväska med "packed lunch".
"Mamma, jag vill åka allra längst upp, vet du varför?"
"Nej?"
"Jag vill dit där pingvinerna är."
"Men de är ju längst ner fast där är också väldigt kallt. Högst upp är isbjörnarna."
"Okej, men vet du varför jag vill åka längst upp?"
"Nej, varför?"
"För då kan jag dricka cola med tomten, eller, jag kan ta med mig cola i alla fall."

Han är sötast i hela världen, så det så!

Kommentarer
Postat av: Linda "sysslingen" Gunnebo

Han är ju det gosigaste ! Hälsa alla godingar, så ses vi snart !

2010-01-27 @ 17:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0