En helt vanlig snökaosmorgon i England

I morse snöade det, förbannat också är ett milt uttryck för vad jag tänkte om tingens ordning.

Emils skola är bra, de sms:ar om skolan stänger och de gör det med god tidsmarginal. Lukas skola använder hemsidan. Ofta är de sena med sina meddelanden, rektorn lägger väldig vikt vid formuleringarna...
Så till frukosten stod datorn på, Lukas skolas hemsida var uppe och vi tryckte på "uppdatera" var och varannan minut. Ingen stängning.

Lukas fick skjuts med Nikki, jag och Emil köade oss sakta men säkert mot Emils skola, tog en genväg på väldigt halkiga småvägar och var bara 15 minuter försenade. Då säger skolan att de eventuellt stänger redan vid lunch "due to heavy snow". När jag kom tillbaka till bilen hade Lukas ringt. De hade stängt skolan och ungar på gångavstånd och med mobil fick ge sig iväg och försöka nå föräldrarna... Kunde de inte meddelat det tidigare? Tydligen låg servern nere men det finns telefon, mobil...
Så istället för att åka till stallet var det bara att köa hem igen. Hämta Lukas, köa och halka vår väg till stallet för att ta hand om Tilly.

Fick sms av Emils skola, de har öppet hela dagen. Fick sms av Lukas skola, de har stängt, nähä? Efter att Lukas varit med mig i ett par timmar har fru rektor filat klart på formuleringarna och meddelar att skolan är stängd.

Ikväll är det meningen att det ska bli fotbollspremiär för Emil, tror det blir uppskjutet ännu en gång...
Jag gillar inte England när det är snö, fy och usch.

Kommentarer
Postat av: Annika Karlbom

Här hemma i Sverige börjar vi (åtminstone jag och några till) så smått gilla vintern. I flera dagar har det varit vindstill, solsken och strax under noll:-)

2010-01-14 @ 20:38:30
URL: http://www.teamfix.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0