Hade hon glömt kjolen?

I dag kom jag och Emil som vanligt småjoggandes in på skolgården i näst sista minuten. Emil har bara varit sen en gång förutom under snöovädret och det räknades inte enligt skolan.

En mamma, i ungefär min ålder, står lutad framåt och talar med ett litet barn. Hennes nylonstrumpor med stringtrosor under syns tydligt. Jag ska precis knacka henne på ryggen och säga "din kjol har åkt upp", då upptäcker jag... Hon har ingen kjol.
Det är meningen att det ska se ut så, eller så har hon helt enkelt glömt kjolen. Har jag missat något i modevärlden? Är jag gammal? Vafalls, säger jag bara.

När jag lämnade skolgården gick en pappa baklänges, även han hade upptäckt den kjollösa mamman... Undrar vad han tänkte...

Kommentarer
Postat av: Annika Karlbom

Hade hon vårkänslor???/Annika

2010-02-08 @ 15:59:31
URL: http://teamfix.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0