Inte full - bara glad

Jag har min gamla klasskamrat Karin här på besök med dottern. Jag och Karin har hållit kontakten under alla år men vi ses alltför sällan. Detta besöket var väl inte heller något vi trodde på, Karin är allergisk mot katter, hundar och hästar... Men med allergitabletter så har det funkat bra.
I fredags kväll åt vi gott, drack vin, laddade ner 80-talsmusik på Spotify och fnissade åt tokiga minnen från uppväxten.
Igår frågade Lukas, vid hundarnas kvällspromenad, om vi var fulla kvällen före. "Absolut inte, vi bara dansade lite", svarade den förnärmade mamman.
"Annars har du varit lite som full ända sedan Karin kom", säger sonen.
"Hur då", undrar liksom jag.
"Du skrattar hela tiden och är så glad", blir svaret.
Och jag har verkligen skrattat hela tiden och det behövde jag.
I dag är Karin och Klara inne i London och jag och Lukas ska ägna åt oss mindre skrattretande saker såsom jobb och skolarbete.
Numera är världens bästa mamma Märta 80+, hennes födelsedag avlöpte väl, själv kallar hon sig nästan 100, vilket innebär att jag skadeglatt kallar storebror Jan nästan 70 ;-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0