Maffiabilen - 2 år och lite trött

Så har vår svarta värstingbil fyllt två år, precis före jul var det födelsedag. Den har inte överansträngt sig under sina första två år i livet, gått drygt 3000 mil tror jag.
Men, lite skavanker är det. Värmen i sätena har inte funkat på evigheter men eftersom inga bilar i England har värme i sätena har jag liksom struntat i det.
En dag i december började alla lampor som har samband med "slinta-hit-och-dit-anti-bromsgrejset" att lysa. Peter körde en vända och upptäckte att även farthållaren lagt av.
Vi ringde engelska verkstaden precis före födelsedagen och fick tid nu i januari, vi trodde det var två års garanti men blev lovade att eftersom vi ringde inom garantitiden skulle reparationen gå på garantin även om den inte utfördes för än efter födelsedagen.
Nähä, vi lämnade bilen, blev uppringda och NEJ! Vi lagar inte på garantin. "Men hon som tog emot vår beställning sa ju", säger Peter. "Hon har inga sådana kunskaper att kunna ge sådana besked", säger idioten i andra änden. "Det är ju knappat vårt problem", tycker Peter. Men jodå, ingen reparation.
Arga och frusterade ger vi upp för dagen. Peter läser igenom pappren och upptäcker att bilen har 3 års garanti. Ringer återigen på morgonen och säger att det är ju inga problem, vi har tre års garanti. "Inte i England", säger idioten.
Nu har de bilen och är sura som f..n för att de antagligen måste laga den trots allt. Fast just nu är det ju snökaos så då händer ingenting.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag känner en man som är bilkunnig och typ arbetar med reparationer av bilar. Jag är övertygad om att han gärna tittar på maffiabilen till en ringa kostnad som exempelvis att bilen måste beslagtas och bo hos oss... öööhhh, jag menar hos honom,för evigt, bilreparatören alltså. Nämnde jag förresten att bilreparatören är min make?

2010-01-07 @ 17:53:05
URL: http://ordagranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0