Tror bestämt att jag blivit en bättre människa

Jag har jobbat med en väldigt oförarglig artikel som på outgrundliga vägar blev väldigt förarglig för en grupp människor.
En av dem blev extra arg och skrev i dag följande till mig i ett mail: "Kan du inte stå vid ditt ord är det din karma som blir lidande."
Jag är ju dålig på sådant däringa liksom ;-) Yoga, healing, rökelse osv där jag även klumpar in ordet karma. Hokuspokus-skit helt enkelt enligt mig som besitter noll och intet kunskap i ämnet och alltså är synnerligen fördomsfull i mina åsikter såväl som i min kategorisering.
Vilken tur då att jag prenumererar på NE på nätet, slog därför upp ordet Karma och där stod bland annat följande:
"I andra sammanhang inom hinduismen har karma fått en mer fatalistisk tolkning och är mer eller mindre en egenskap hos individen, många gånger tolkad som orenhet."
Om jag då fått mindre karma är jag alltså renare i själen, det är väl bra? Med andra ord blev jag en bättre person av att göra ovan citerade upprörd? Är helt säker på att det inte var så han menade men jag tolkar som jag vill och skrattar gott.
Nu ska jag ta och ställa min rena kropp i duschen och tvätta bort lite hästdoft. Renaste personen i England blir jag sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0