Vad gör man

Jag har en bekant som helt plötsligt beslutade sig för att jag är djävulen själv. Jag har ingen aning om varför, det är sant, absolut helt utan anledning var det. Under lång tid har jag försökt vara trevlig, artig, neutral och alldeles som vanligt. Jag och min bekants vägar korsas allt som oftast så vi måste ha någon form av kommunikation liksom men den är enväga.
Det är grymt frustrerande att inte ens få ett "god jul" tillbaka liksom, hur svårt kan det vara.
Precis som jag skrivit tidigare så ska detta året bli ett bra år för mig, bättre än det förra. I den målsättningen ingår att göra mig av med alla energitjuvar, såsom min bekant. Men det är svårt att inte ta åt sig, tyvärr.

Får tänka på allt bra. Mina barn och man - m a o min underbara familj, mitt roliga jobb, mitt kommande besök hos Laura Bechtolsheimer, Badminton i maj, en vecka i Sverige ensam utan barn i samband med Scandinavium :-)

Förresten, på lördag fyller världens bästa mamma 80 år! En gång när storebror Jan var liten skrev han en liten dikt i skolan: "Mor är så rar, pysslar om oss alla da'r."
Så är det verkligen, nu när jag själv är mamma inser jag vilket jättejobb mamma gjorde med mig och Jan, ensam utan en pappa i sikte. TACK världsbästa mamma!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt med en sån mamma, Gratulera från mig...även om vi inte träffats (vad jag kommer ihåg..) :) Stor kram Lotta



2010-01-21 @ 10:05:50
Postat av: Aina

Vad gör man? Jag tror att du har gjort alldeles rätt. Den här personen läser säkert din blogg och inser att ev missförstånd måste redas ut.

Hoppas att din mamma får en riktigt rolig födelsedag tillsammans med sina barn. Det är vad man helst önskar sig i den åldern. På söndag åker jag och gratulerar min faster som fyller 90 och träffar samtidigt min kusin, som kommit hem från England för att fira sin mamma.

2010-01-21 @ 10:27:20
URL: http://www.karlboms.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0