Förhinder

Jag ska intervjua en av Englands, och världens, bästa fälttävlansryttare och när jag ändå är igång ska jag försöka jaga tag i en Nya Zeeländsk dito också. Det har inte varit helt lätt att boka intervju med den engelska ryttaren. När jag och fotograf Lotta slog knut på oss själva för ett tag sedan blev svaret ändå NEJ! Men nu, nu har jag lyckats, det blev, javisst!

Intervjun ska ske vid en tävling i morgon. Jag har ackrediterat mig på deras hemsida efter alla konstens regler men inte fått någon ackreditering per post, skulle kommit förra veckan. Har jagat dem via mail och telefon i flera dagar utan framgång. Som ni förstår börjar paniken infinna sig liiiiite. Så, i morse går jag in på deras hemsida för att få tag i något alternativt nummer att ringa, eller alla nummer som finns egentligen!!! Men då funkar inte hemsidan.

På väg hem efter att ha lämnat Emil i skolan ringer en presskvinna från tävlingen upp. Jag behöver bara komma dit i morgon, fråga efter henne och så får jag ackreditering för hela helgen, puh! Jag frågar om de har starttider för morgondagens dressyr, javisst, det finns på hemsidan. Då berättar jag att jag försökt gå in på den flera gånger under morgonen men att den inte funkar, "då kanske någon håller på att uppdatera den".

Tänk om vi skulle testa den varianten med www.tidningenridsport.se, varje gång vi uppdaterar ligger sidan nere, det skulle bli som ett lotteri med väldigt låg vinstprocent... England är underbart omodernt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0