Så här jobbigt är det att sommarjobba

I onsdags morse släppte Ryanair av mig punktligt på Skavsta, så punktligt att jag fick höra fanfaren, "lyllos mig".

Blev hämtad och körd till Ridsports redaktion i Trosa. Och som jag har slitit sedan dess... I onsdags kväll blev det några öl och mysigt umgänge med Linda som tagit sig hit från Onsala, därefter vin och grillat på Annso och Jannes altan.
Torsdag - några öl, pizza och Trosayra nere i hamnen och sedan irish cofée på Annso och Jannes altan. I går var det kvällsdopp i havet med Annso och Petronella sedan installerade jag mig i Lenas lägenhet och trampade sedan till Ica Trossen och köpte kvällsmat och slappade i soffan och kollade friidrott.
I morse frukost länge sedan trampade jag ner till redaktionen och tog med mig Ridsports andra sommarvikarie och visade henne Trosa. Det blev fika på "Tre små rum", besök i inredningsbutiker och i Marsipanbutiken, lakritsinköp i nya choklad- och lakritsaffären och ett rejält skyfall. Nu väntar jag på madame Lundemo!

Och just det, däremellan jobbar jag lite också... Visst låter det som om jag har det väldigt jobbigt när jag jobbar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0