Trosaboenden

Jag provar olika Trosaboenden. I år är det nionde sommaren jag är här och några sovplatser har det blivit:
Bruna stugan: En brun gäststuga på en brun åretruntstugas tomt. Farbror Kjell som ägde Bruna stugan gillade 70-talet och hade behållit inredningen. Den hade onekligen sin charm, Bruna stugan, och ingen som besökte mig där glömmer stugan.
Gula huset: Ett år kunde inte Kjell hyra ut stugan men då ordnade han så att jag fick vara husvakt åt hans seglande grannar. Det var ett gult mysigt hus där det ingick att vattna mängder av St Paulor. Gick man rätt ut i skogen från tomten fanns det trattkantareller i mängd.
Röda stugan: Ett par år bodde jag i en liten stuga hos en arbetskamrats föräldrar. En riktigt gammal, charmig stuga med vita knutar, så söt var den. Sov gjorde man på övervåningen och det var lite jobbigt den sommaren jag var höggravid med Emil och var tvungen att gå ner för den smala trappan oräkneliga gånger varje natt för att gå på toa.
Annso och Jannes hus, grönt till färgen: Där har jag varit husvakt, inneboende och husbytarboende. Annso och Jannes hus ligger i den charmigaste delen av Trosa och det är ett superduperfint hus med kanonvärdar!
Lenas lägenhet: Härom veckan fick jag låna Lenas lägenhet och därmed fick jag besöka en del av Trosa som jag aldrig varit i förr. Trosa är större än man tror.
Redaktionens lägenhet: Redaktionens lägenhet är onekligen nära jobbet men ack så varm om sommaren. Charmig balkong med utsikt över Trosaån drar upp betyget.
Vandrarhemmet Snipan: Fräscht vandrarhem precis vid hamnen.

Hoppas att jag inte glömt något, jag har onekligen Trosaboendeerfarenhet :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0