Ture - en klen typ

Ture har gjort något med ena klon, därav haltandet härom dagen. Det var inte värre än att det gick bort vid åsynen av en ekorre. om en dryg vecka är det dags att halta igen. Veterinären ger avmaskningsmedlet inför Sverige-resan med spruta i benet. Och det är HEMSKT tycker Ture, så HEMSKT att han skriker och sedan ynkligt haltar ut från kliniken. Finns nämligen inga upplyftande ekorrar där inte...

Nu är det fullt ös i en dryg vecka innan vi kollapsar på vår fina altan på Tjörn nästa lördag. I morgon är det Lukas första hockeyträning efter kort sommaruppehåll. Lite tokigt eftersom sommarlovet börjar en dryg vecka senare och det lär bli tomt på isen... På onsdag morgon klockan 6 går flyget till Skavsta och jag far därifrån till Trosa för fyra dagars jobb på Ridsports redaktion - min årliga semester från familjen ;-))
Innan dess ska en present inhandlas till Emils kalas i helgen, Lukas fickpengar ska växlas, han drar till Paris på skolresa på lördag, och dessutom ska maffiabilen lämnas på service. Maffiabilen får frotera sig ordentligt under ett par dagar. Richard, som ska göra servicen, jobbar hos Stanley Mann och det är i hans garage maffiabilen ska få spendera ett par dagar. Dit in får inte vi vanliga dödliga tvåfotingar gå in, bara flukta lite i smyg vid de få tillfällen garageporten mot stallplan öppnas. För veteranbilsintresserade, klicka på länken ovan och dregla.... Förstå om jag är nervös när Richard, som är kompis med båda hundarna, kommer ut i en av de fina bilarna och Ture och Vicky rusar mot bilen redo att hoppa upp och säga hej, med risk för repor i lacken. Hittills har jag stoppat dem i tid, den dag jag inte lyckas tror jag att det får bli kvick sorti hem till Sverige.

Har förlorat mig i hästannonser, vad tycks om denna? Ska jag slå till? Drömma går ju!

Nu ska jag hämta Emil, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Lena

Den är urfin men just nu kokhet! ;-) Soligt och helt vindstilla, sitter inne i ett försök att svalka mig. Lovad vara ismaskinen!!!

Efter en vecka har vi nu oxå hittat fyran på tv-n så nu känns det som värsta parabolutbudet med ettan, tvåan och fyran. :-D

KRAM

2010-07-12 @ 16:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0