Closing down

Klockan tre smäller det!!!!
Då är det avspark England-Slovenien i VM. Vinna eller försvinna.
England kommer att vara öde, inte en kotte ute och kör. Funderar på att åka ut och bara köra runt för att känna på det :-))
Skolorna stänger vid 14,30 - allt för att vi ska hinna hem i tid till matchen. Det här är ofantligt stort här. Det är en gruppspelsmatch men det gäller ALLT för engelsmännen. Att Frankrike fått åka hem skakar om. Deras spelare fick dessutom flyga hem i ekonomiklass - sådant skapar rubriker här...

Jag ska hämta Emil och Ben i dag, de ska spela fotboll senare men om vi tänker titta på "the match"? Nja, vi får se.

Penta lät alla börja jobba en timma tidigare i dag, dessutom får de jobba in lunchen - och så bjuder Penta på en timma - så är matchen räddad även för de Volvoanställda.

Igår var jag och Tilly ute på en helt underbar ridtur. Det finns en underbar gräsbacke att galoppera uppför. på toppen ligger ett litet flygfält. När vi galopperade upp startade precis ett plan, det var strax ovanför oss - det hade jag velat ha ett foto på - så häftigt var det.

I dag tog vi en skrittur, det kan vara nog så dramatiskt. Vi hamnade bakom två koekipage. Stora nötdjur med enorma horn spända framför någon form av jordbruksredskap. Det ABSOLUT värsta Tilly upplevt. Jag skrattade åt henne, ibland är hästar lika korkade som de är stora.

Nu ska jag dricka kaffe och byta om innan det är dags att sälla sig i fotbollshysteriledet och hämta barn från skolan lite för tidigt.

Kommentarer
Postat av: Aina

Jag hänger inte med men tyckte gubben min sa att England (Storbritanien) gick vidare. Sant?

I vilket som helst. Italienaren, som efterträdde Svennis, är underhållande.

2010-06-26 @ 13:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0