Min bil - en likbil



På väg tillbaka hem efter att ha lämnat Emil i skolan hamnade jag i en liten procession.

Först körde en likbil. Här är det stora fönster på bilarna som kör kistan. Så i denna syntes det tydligt att det var granddad som skulle till sista vilan. Blomsterkransarna var gjorda så att de bildade orden granddad och dad i gult med röda inslag.
Bakom likbilen kom en svart limousine och sedan jag...
I en rondell körde likbilen och limousinen ut och jag stannade för att lämna företräde för en jeep. Men jeepen stannade mitt i rondellen och tutade på mig. Den trodde att maffiabilen deltog i begravningscortegen.

Min bil är inte lik din bil det är en likbil :-))

P.S. Ser ni den röda smygande terroristen bakom bilen? Det är katten SVEN som är "in charge" hos familjen Grundberg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0