Motionera mera

I dag fick jag en häftig "aha-upplevelse". Jag håller på med ett jobb för Ridsport om joursjukvård för hästar. Frågeställningen är: Behövs det fler dygnet-runt-öppna kliniker som tar emot häst? Vem ska bekosta de nattöppna klinikerna? Kostnaderna för jourvård på klinik överstiger vida inkomsterna.

Nåväl jag har ringt runt och pratat med både den ena och den andra. Resultatet får ni läsa om i Ridsport nr 13 som kommer nästa vecka.

En poltiker som jag talade med sa att man kanske inte tänkt på saken så där mycket i hans parti. Men han har själv hästar och frågan är ju absolut intressant och viktig utifrån mina frågeställningar. Och hipp som happ lovade han att lämna in en motion i ämnet till riksdagen i höst. Det behöver ju inte leda till någonting alls, det kan ju vara valfläsk. Men om han faktiskt gör det och om motionen leder till något så har faktiskt lilla jag gjort skillnad.

Och det är ju bland annat därför man väljer att bli journalist, jisses vad det låter högtravande. Låt vara med att jag tycker det var en rätt häftig grej helt enkelt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0