Bilddagboken

I söndags kom morbror Jan med sambo. Vi har varit ute på lite äventyr och jag är som vanligt rätt kass med att få med kamera. Som tur är har mobilen en hyfsad kamera. Så här kommer massa bilder som sammanfattar delar av vår vecka.

I söndags var det kontinental marknad uppe i stan. Vi köpte massa mums; oliver, ostar, skinka och annat.

Det var väldig skorea i en affär. Dessa fräcka conversen kostade inte ens 300. De är liiiite för små för Lukas och han tycker det är jobbigt med dubbla snören så det lutar åt att jag kan ta dem. Och jag är inte så ledsen för det :-)



På måndagen var det skola för Emil och Lukas men vi vuxna traskade upp till det nyöppnade fjärilscentret, det här var ett par väldigt hungriga fjärilar. De åt ananas, banan och apelsin. De andra fjärilarna gjorde som man förväntar sig, de åt nektar från blommorna.

Det var inte bara fjärilar i fjärilslandet utan också trädgårdar i lustig design. Här står Jan och tittar å en mur som delvis var uppbygd av gamla singlar och instrument.

Här var en rabatt pyntad med klockor, påminner mig lite om Kicki ;-))

Här står en sticka bredvid en annan, eller hur ;-)

Lite discokänsla på denna rabatt

Discokula över lobotomerade skyltdockor.

Fri tolkning!

Efter alla blommor och fjärilar var det dags för stadig lunch på den charmiga puben "The holly bush" där varken barn eller hundar är välkomna och där Jan upptäckte att den 100-åriga golvklockan gick nästan på sekunden rätt. Det är sådant som uppskattas och anses som viktigt av storebror Jan.



Jan och Peter drog sedan iväg för ett par dagars mc-semester. Jag och Kristina ägnade en av dagarna åt att besöka Hatfield house fantastiska park.






Med min vanliga tur så regnade och haglade det under vårt besök. Men det blev ett litet smakprov med löfte om att återvända till denna fantastiska park.


Motorcykeln måste givetvis tvättas efter sitt äventyr och kan Peter få en bättre assistent?



Jag ska ta igen mig med min nya Lynley-bok som inhandlades i dag tillsammans med några pennor.


En nära vän till familjen har fått ett jobbigt besked i dagarna. Lev livet nu och var rädda om varandra, vi vet inte hur länge vi får vara med. Kärlek till alla vänner överallt!!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid Stenegren Lackfors

Så sant som det var sagt Annika. Man blir lätt blind och tar allt för givet.

2010-05-13 @ 18:30:17
Postat av: Kim Lundin

Hej Annika!



Är det en ny Elisabeth George du har på bilden?

Hilse

Kim

2010-05-13 @ 19:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0