En 5-årings funderingar

I dag i bilen till skolan fick jag förklara skillnaden mellan att bo i hus och lägenhet för Emil. Jag sa att som mormor bor. Man går in genom en dörr och där innanför finns många dörrar bakom vilka olika människor bor och bakom en bor mormor. Det är att bo i lägenhet.
"Men, varje dag när mormor går ut med Bosse och när hon kommer tillbaka, hur vet hon vilken dörr hon ska välja då?"
Emil är djupt imponerad av mormor som hittar hem varje dag. Han talade också om att hans mormor är en väldigt "najs" mormor och mamma. Och så undrade han varför mammor blir gamla. Så säger han helt plötsligt "Theos mamma är gammal", det är Therese det. Jag ler lite och frågar om jag är gammal? Nej det är jag inte men Therese, hon är gammal hon... Barn är helt enkelt underbara! Och jag är sex månader äldre än Therese :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0