Händelserika dagar

Det har varit en händelserik helg. I fredags kom Ulrika hit och på lördag förmiddag slöt även Lotta upp. Det stora målet var terrängprovet i Badminton som var igår. Jag hade ingen kamera med, jag hade ju fotograf med mig...
Badminton var blött, lerigt och alldeles underbart.
Det har blivit lite andra utflykter också och Peter har varit med och haft kameran framme på några.

Två glada svenskor med kamerorna i högsta hugg utanför katedralen i St albans.

Vi hade sådan tur att en kör övade när vi var i katedralen, det är så häftig akustik och de sjöng så vackert.

På vår väg till flygplatsen med Ulrika fann vi en stor skylt med "piont-to-point", vi letade rätt på tävlingsplatsen och det var en annorlunda upplevelse. Precis som på Badminton var det mycket pick-nick-korgar och en av de viktigaste tillbehören verkar rosévin vara.

Mest som utsmyckning, tror jag, red två damer omkring med kläder a la 1800-tal, hästarna var hur lugna som helst.

Ett jaktlag visade upp sig, barnen fick klappa både hundar och hästar som snodde runt i visningsringen som galningar, gäller både hundar och barn...

Bland de här gröna kullarna var det point-to-point-löp.

Den här "lilla" flickan är nio månader gammal. Mannen berättade att handsken är för att hon ska sitta bekvämt, vill en så stor fågel göra skada hjälper inte handsken ett smack!

Jag hejjade på hästen med orange luva, såg bra ut efter två varv men de bröt på upploppet. Hästen Peter höll på, blåvit outfit så klart, vann.

Första varvet ledde han men andra varvet trilla han av och fick lämna banan till fots.

Ugglor fanns det också.

Det är inte lätt att fotografera hästar i full fart, här lyckas Peter fånga en på väg in i bild och en på väg ut...

I morgon blir det ytterligare en dag i fälttävlans tecken då jag och Lotta åker till Dag Albert. Hur han har det får ni läsa om i Ridsport så småningom.

Kommentarer
Postat av: Carro-The Lantismamma

Vilket drömjobb du verkar ha! Är grön av avund här hemma!! Kram på dig!!

2010-05-03 @ 20:32:09
URL: http://thelantismamma.blogg.se/
Postat av: ulrika

ÅH vad härligt! Vilka fina bilder av en dag som bjöd på en underbar överraskning! Jag har haft det helt underbart -thank you SO much for having me"!



På Badminton kände jag mig som sagt som en praktikant bredvid er två tävlingsproffs men vad gjorde det? Jag var ändå i himlen, trots lera och regn och blåst.



Massa kramar/ULrika

2010-05-04 @ 00:20:56
Postat av: Anonym

Ser helt underbart ut, hästar, rosé & ugglor vilken kombo :) Kram Lotta

2010-05-04 @ 08:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0